Porovnajte si programy Igora Nemečka a Richarda Lintnera
Súčasný prezident SZĽH Igor Nemeček dnes predstavil kľúčové body svojho programu, ktoré majú podporiť jeho kandidáturu na znovuzvolenie. V tomto článku vám prinášame znenie programov oboch kandidátov do volieb - Igora Nemečka a Richarda Lintnera.
Program Igora Nemečka
ROZŠÍRENIE HOKEJOVEJ ZÁKLADNE
- akcelerovať náborové projekty pre pritiahnutie detí do hokejových klubov (užšia spolupráca s klubmi a mestami)
- zabezpečiť, aby každé dieťa, ktoré prejaví záujem hrať hokej, bolo posúdené odborníkom. Nemôžeme si dovoliť stratiť žiadny potenciálny talent
- navýšiť počet platených mandátnych trénerov mládežníckych kategórii v kluboch zo strany SZĽH. Toto predstavuje pre kluby obrovskú hodnotu
- užšie spolupracovať s hokejovými legendami pri nábore detí do hokeja práve v rámci programov, ktoré podporuje SZĽH
PODPORA SPRÁVNYCH PROJEKTOV
- Hokejová akadémia Zdena Cígera STARS for STARS
- Mestský hokejový klub mládeže v Skalici pod patronátom Žigmunda Pálffyho
- Projekty reprezentácií SR "18", SR "20" a SR ženy
- a iné, ktoré budeme aktívne vyhľadávať a ponúkať zo strany zväzu efektívne partnerstvá
FINANCOVANIE A TECHNOLOGICKÝ ROZVOJ
- dosiahnuť zvýšenie financovania mládežníckeho hokeja ako takého
- zvýšiť finančnú podporu ženského hokeja všetkých kategórií, pretože slovenský ženský hokej získava na medzinárodnej prestíži
- pokračovať v rozvoji a modernizácii zimných štadiónov (výmena mantinelov a plexiskiel v extralige a 1. lige v súlade s pravidlami IIHF po celom Slovensku v spolupráci 50/50 s mestami)
- naďalej modernizovať a optimalizovať informačný systém spracovania dát a ďalej skvalitňovať IT prepojenie všetkých zimných štadiónov na celom Slovensku
BUDOVANIE KVALITNEJ FUNKCIONÁRSKEJ INFRAŠTRUKTÚRY SLOVENSKÉHO HOKEJA
- integrovať bývalých špičkových slovenských hokejistov do Výkonného výboru SZĽH
- Komisií SZĽH
- Zázemia reprezentačných tímov
- Slovenského olympijského výboru
- SZĽH sa zároveň chce dôrazne zasadiť o zjednodušenie prideľovania trénerských licencií pre bývalých reprezentantov, ktorí o to prejavia záujem
MÉDIÁ A MARKETING
- rozšíriť mediálny priestor pre všetky ligy (nielen mužské, ale aj ženské a mládežnícke)
- zabezpečiť mediálnu prezentáciu výsledkov všetkých hokejových líg v slovenských médiách
- vylepšiť spoluprácu nielen s centrálnymi médiami, ale systematicky sa zamerať aj na regionálne médiá, ktoré poskytujú ďalšiu šancu na rozvoj
- efektívna spolupráca s médiami vytvorí lepšie podmienky pre sponzorov a vytvorí predpoklad na získanie väčšieho objemu peňazí do hokeja ako takého
UŽŠIA SPOLUPRÁCA SZĽH S EXTRALIGOU
- vrátiť sa ku jednote zastrešenému systému marketingových aktivít reprezentačného a extraligového hokeja (vzniknú tak väčšie možnosti pre partnerov a väčší priestor pre kvalitu marketingového produktu)
- využiť pridelenie MS 2019 a marketingových práv aj v prospech extraligového hokeja a prilákania nových partnerov
- dosiahnuť stav, kedy bude jasné, že našim produktom, ktorý predávame v celku je práva a jedine HOKEJ
SZĽH JE DNES SILNÝ A VPLYVNÝ ČLEN IIHF
- pokračovať v tradícii organizácií zasadnutí komisií IIHF na Slovensku
- organizovať čo najviac medzinárodných kongresov IIHF na Slovensku
- ďalej podporovať prienik slovenských funkcionárov do komisií IIHF (získavame tak nielen silnejší vplyv, ale aj skúsenosti, ktoré využívame na Slovensku)
ZÁKON O ŠPORTE JE KĽÚČOVÝ
- pokračovať v aktívnej účasti v pracovnej skupine pri tvorbe nového zákona o športe, na ktorý čaká celá športová verejnosť
- v spolupráci s ostatnými športovými zväzmi tlačiť na jeho urýchlené dokončenie
- jednoznačne presadiť, aby nový zákon o športe odblokoval zamrznuté možnosti sponzoringu športu, ktorý dnes nie je motivovaný zaujímavými výhodami a prakticky prebieha na báze dobrovoľnosti nadšencov, ktorí milujú šport
MS 2019 JE PRÍLEŽITOSŤ NADVIAZAŤ NA ÚSPECH SLOVENSKA Z ROKU 2011 A DÔKAZOM MEDZINÁRODNEJ HOKEJOVEJ PRESTÍŽE KRAJINY
- Slovensko už raz dokázalo zorganizovať MS v hokeji, ktorú sú dodnes hodnotené ako jedny z najlepších
- MS 2019 vnímame ako šancu definitívne sa zaradiť medzi krajiny, ktoré pravidelne organizujú majstrovstvá sveta
- zopakovať a prípadne aj posilniť všetky benefity, ktoré slovenský hokej z MS 2011 získal
- získať prostredníctvom MS 2019 pred podporu mládežníckeho, klubového a reprezentačného hokeja minimálne 2 milióny eur tak, ako v roku 2011
MS 2019 DÁVAJÚ PRÍLEŽITOSŤ UŽ DNES
- využiť fakt, že Slovensko je hokejová krajina a prítomnosť MS v hokeji na našom území mobilizuje celú hokejovú verejnosť
- využiť obrovský potenciál MS 2019 už dnes a v ďalších rokoch na to, aby sme prilákali do hokeja nových a silných partnerov
- využiť potenciál MS 2019 na propagáciu hokeja ako takého, nielen medzi divákmi a fanúšikmi, ale aj medzi deťmi a mládežou
- zorganizovať ešte úspešnejšie a komerčne zaujímavejšie MS v hokeji ako v roku 2011
Program Richarda Lintnera
MLÁDEŽ
dostupnosť, výchova, vzdelanie
1. Sprístupniť hokej pre všetkých.
Zapožičaním základného výstroja pre prípravky dáme každému dieťaťu možnosť začať s hokejom.
2. Prepojiť hokej, vzdelanie a výchovu
Vytvoríme "štatút hráča ľadového hokeja" ako súbor spoločensko-etických pravidiel, podľa ktorých sa hráči musia správať.
3. Hokejové lýceá
V spolupráci s MŠ SR, klubmi a miestnou samosprávou vytvoríme stredoškolský hokejový program pre najtalentovanejších dorastencov a juniorov.
4. Silné jednotné metodické centrum
Vytvoríme jednotnú, originálnu hokejovú líniu typickú pre slovenský hokej.
REPREZENTÁCIA
producent nie konzument
5. Spojiť slovenský hokej s moderným hokejom
Budeme angažovať hokejového odborníka z inej hokejovej kultúry do realizačného tímu na úrovni trénera, manažéra alebo poradcu.
6. Mentoring/servis pre reprezentantov
Zapojíme úspešných, aktívnych alebo bývalých reprezentantov do individuálneho koučingu talentovaných reprezentantov ako dozor nad ich hokejovým vývinom.
7. Prepojiť reprezentačné kategórie na princípe: hlavný tréner je zároveň ext. asistent trénera o kategóriu vyššie
Prepojíme jednotlivé reprezentačné kategórie pre optimalizovanie spolupráce a metodiky na rôznych reprezentačných úrovniach.
8. SR "16", SR "17", SR "18" - trojročný cyklus kolovania trénerských tímov
Možnosť pre trénerov na dlhodobejší priestor pre prácu s jednotlivým ročníkom.
9. SR "20" - zachovať ako celoročný projekt
Budeme aktívne pracovať s elitným projektom SR "20" ako vrcholom pyramídy výchovy hokejovej mládeže.
10. SR "A" - nastaviť olympijský cyklus ako trojročný projekt
Vytvoríme dlhodobý plán tvorby reprezentačného A-mužstva.
LIGOVÉ SÚŤAŽE
rivalita a tradícia
11. Apelovať na spriechodnenie postupu/zostupu pomocou širšej baráže
Umožníme baráž medzi ligami, ktorá bude vytvorená minimálne z dvoch tímov z každej súťaže ako športovú motiváciu s veľkou diváckou a ekonomickou atraktívnosťou.
12. Užšia spolupráca medzi ligami v rámci hosťovania hráčov na princípe fariem
Upravíme vekové hranice u dorastencov a juniorov a využijeme spoluprácu s prvou ligou ako vstupným priestorom na prechod do seniorského hokeja.
13. Ekonomická stabilizácia pomocou platového minima a platového stropu
Zastabilizujeme a ohraničíme finančné možnosti klubov pre zvýšenie športovej rivality, ekonomického zdravia a možnosti profitu.
14. Zvýšenie garancií pre hráčov a trénerov
Budeme apelovať na vytvorenie dohôd medzi hráčom a klubom, v rámci ktorých budú garantované férové podmienky a dodržaná disciplína napĺňania týchto podmienok z oboch strán.
15. Zaviesť moderný hrací kalendár
Považujeme za nevyhnutnosť prispôsobiť hracie dni a hracie časy pre divákov za účelom zvýšenia ich spokojnosti a návštevnosti štadiónov, prihliadajúc aj na jednotlivé ligové súťaže.
16. Meradlom finančného úspechu je návštevnosť
Ako kľúčový predpoklad finančného úspechu slovenského hokeja na postupné zvyšovanie návštevnosti na našich hokejových podujatiach chceme posilňovať marketingovú pozíciu voči partnerom a sponzorom.
17. Fanúšik ako spolutvorca a partner
Budeme apelovať na vytvorenie aktívnej spolupráce medzi klubmi a fanklubmi vytvorením produktov pre verných fanúšikov a zatraktívnime predaj permanentných vstupeniek v záujme úzkej spolupráce lojálneho fanúšika s klubom.
SZĽH
dôvera, autorita, vzor
18. Vzor pre transparentnosť
Budeme zverejňovať mzdy, zmluvy a výdavky zväzu.
19. Posilnenie pozície SZĽH vo vzťahu k štátu, klubom a k reklamným partnerom
Zo SZĽH urobíme aktívneho, moderného a dôveryhodného partnera.
20. Úprava spôsobu udeľovania trénerských licencií
V spolupráci s MŠ SR zefektívnime a urýchlime zapojenie bývalých úspešných reprezentantov do trénerského procesu na základe prepožičiavania trénerských licencií.
21. Silné marketingové centrum pre aktívnu spoluprácu s fanúšikmi, klubmi a reklamnými partnermi
Vytvoríme jednotnú marketingovú líniu pre slovenský hokej ako celok.
22. Aktívna komunikácia a informovanosť verejnosti
Zverejňovaním pracovných správ budeme informovať verejnosť o spôsobe a kvalite práce riadiacich orgánov slovenského hokeja .
Budeme informovať o spôsobe práce v reprezentáciách, v kluboch a v mládeži aj na základe úzkej spolupráci s médiami.
23. Využívanie a zavedenie moderných technológii pri riadení SZĽH
24. Profesionálna organizácia medzinárodných hokejových podujatí na Slovensku
Chceme využiť silné medzinárodné kontakty a skúsenosti na najvyššej medzinárodnej úrovni v prospech slovenského hokeja.
Ktorý z programov kandidátov na post prezidenta SZĽH sa vám páči viac? Vyjadrite svoj názor v diskusií pod článkom!