A teraz nezabudnúť na kvalitný televízny produkt, všetkým to pomôže
To, na čo sme túžobne čakali, toho sme sa dočkali. Ligový futbal sa vracia na televízne obrazovky, dokonca bude aj bez zbytočných poplatkov. Lenže pri strohom vysielaní to skončiť nemôže, prenosy musia mať aj kvalitu.
Komentár Filipa Chudého
Kým v minulých týždňoch som nešetril kritikou do televíznych a funkcionárskych radov za to, že nedokázali zabezpečiť priame prenosy z ligových a pohárových stretnutí našich klubov, keď prakticky všade vo svete je to už bežnou vecou, teraz si zúčastnené strany zaslúžia malú pochvalu, ale bez fanfár, pretože ešte nie je čo oslavovať.
Markíza už oznámila, že bude vysielať Fortuna ligu od 8. kola na kanáli Dajto. RTVS síce ešte zmluvu o vysielaní nepodpísala, ale obe strany sú k dohode tak blízko, že verejnoprávna televízia už dostala zelenú a fanúšikom ponúkne nedeľný šláger Dunajská Streda – Slovan. Toto sú základné informácie, ktoré boli pustené na verejnosť. Tie nás síce môžu tešiť, ale od spokojnosti je ešte ďaleko. Veľa otázok totiž zostáva nezodpovedaných. To sa týka nielen internetového vysielania, pretože fanúšikovia chcú všetky zápasy v priamych prenosoch a najlepšie zadarmo, ale tiež netreba zabúdať na kvalitu priamych prenosov.
Najdôležitejšie je síce samotné vysielanie stretnutí, ale keby vám kuchár jedlo iba len tak nahádzal na tanier, asi by vám to až tak nechutilo. Lenže ak vašu porciu pekne vyzdobí, chutiť vám bude náramne, hoci v žalúdku bude nakoniec ten istý obsah. Preto by sa mali slovenskí vysielatelia vážne zamyslieť, ako budú už vlastne aj svoj produkt predávať. Kvalitu prenosov totiž ovplyvňujú nielen komentári, ale veľa robia aj odborné štúdiá, ktoré začnú dlho pred zápasom a dlho aj po ňom skončia. Čo RTVS robí pri kvalifikačných stretnutiach, to by sa malo pokúsiť robiť aj pri tých bežnejších, pričom Dajto by sa malo inšpirovať tiež, nie iba hľadať možnosti na čo najväčší počet reklám, hoc aj digitálne na tribúne.
Ak bude totiž ponúkaný marketingový produkt naozaj kvalitný, potom v takom budú chcieť mať svoju reklamu viaceré spoločnosti a radi za to zaplatia aj vyššie sumy. Lenže ak bude všetko robené štýlom „ahoj a dovidenia“, čiže takým, ako vysielalo napríklad Dajto zápas Trenčína v Rumunsku, či RTVS štvrtkový zápas Trnavy v Grécku, samotný duel situáciu zachrániť nemusí.
Futbal musí byť na obrazovkách, zvlášť ten slovenský, preto sa tešme z rastúceho počtu dobrých správ. Po viac ako piatich rokoch bude naša najvyššia súťaž v televízii dostupná bez poplatkov. Od septembra si zrejme budú môcť fanúšikovia naladiť dva zápasy z jedného kola, plus verme, že čoskoro budú na internete vysielané všetky ligové zápasy. Dokonca prudká vlna kritiky zabrala aj v tom, že Slovan si sám kúpil televízny signál zápasu z Krasnodaru a ponúkol ho na svojom youtube kanále, či na televíznych obrazovkách by mali byť najbližší štvrtok dokonca zrejme až dva odvetné zápasy našich klubov, čo tu už teda dávno nebolo, hoci ja dodávam, že sa hrajú tri zápasy... Hádam sa náš futbal vybral na správnu marketingovú cestu, ale výsledný cieľ nájde len vtedy, keď vysoká kvalita priamych prenosov sa spojí s dobrou úrovňou hry. To by prospelo všetkým stranám.