Rozhovor o BetX: Spolupráca so SFZ sa nedala naplánovať ideálnejšie!
Pred priateľskými stretnutiami slovenských reprezentantov so Švajčiarskom a Islandom sme v spolupráci so stávkovou kanceláriou BetX zorganizovali dve súťaže o vstupenky, do ktorých sa zapojili tisícky našich fanúšikov na Facebooku. Pred zápasom v Žiline sme vyspovedali marketingového nanažéra BetX Tomáša Kočnera, s ktorým sme sa porozprávali o zákulisí tejto stávkovej kancelárie.
Spoluprácu so SFZ ste uzavreli krátko pred našim nezabudnuteľným kvalifikačným zápasom so Španielskom. Majstrov sveta z roku 2010 a stále úradujúcich európskych šampiónov sme v Žiline porazili 2:1. Zrejme krajšiu premiéru ako oficiálny partner SFZ ste si predstaviť nevedeli …
To je pravda. Náš vstup do tejto spolupráce sa nedal snáď ideálnejšie naplánovať. Pre nás bol vstup do tohto strategického partnerstva zároveň logický krok. Z nášho segmentu nemala reprezentácia partnera a prvé zápasy v kvalifikácii ukázali veľký potenciál tohto tímu. Zároveň futbal je celosvetový fenomén, za ktorým je na Slovensku obrovská masa registrovaných hráčov, rozhodcov, funkcionárov aj fanúšikov. Samozrejme výhra nad Španielskom hneď v prvom zápase od podpisu zmluvy a počas prvého gólu na LED paneloch okolo celého štadióna logo BetX bola jednoducho paráda. Značke to prinieslo výbornú vizibilitu prakticky vo všetkých médiách. Sponzoring je však dlhodobá záležitosť, takže sa pozeráme teraz viac na to, čo nás čaká a verím, že to bude aj do budúcna pre nás aj SFZ prínosná spolupráca.
V čom všetkom spočíva vaša spolupráca so slovenským futbalovým zväzom SFZ?
Naša spolupráca je formou štandardného marketingového partnerstva.
Fanúšikov zaujíma najmä to, aký prínos má vaša spolupráca so SFZ pre samotný slovenský futbal. Viete uviesť nejaké príklady?
V prvom rade finančný, kedže bez financií sa vrcholový šport robiť nedá. My sme v špecifickej situácii, keďže stávkovanie je limitované vo veľkej miere zákonmi. Nemôžme napríklad podporovať mládežnícke projekty… Snažíme sa teda primárne orientovať na fanúšíkov a vytvárať aktivity na ich spájanie s futbalom na Slovensku a budovanie ich pozitívneho vzťahu k nemu. Tieto aktivity vyvrcholia počas nastávajúceho európskeho šampionátu, ale nerád by som ešte predbiehal.
Dovolíme si tvrdiť, že aktuálne máme najsilnejší reprezentačný tím v histórii samostatného Slovenska. Stúpa aj kvalita domácej súťaže. Vaša spolupráca s futbalovým zväzom bola naplánovaná priam ideálne. Plánujete však podporovať aj iné športy na Slovensku?
Určite tento reprezentačný výber svoju silu dokázal a už nejaký čas svojimi výsledkami robí radosť veľkému množstvu fanúšikov a samozrejme aj nám. Je Pravda, že lepšie sa naša spolupráca so SFZ snáď už naplánovať nedala. Teraz je aj na nás aby sme tento potenciál ako firma adekvátne využili. Z pohľadu sponzoringovej stratégie sa momentálne sústredíme na spojenie s futbalovou reprezentáciou nakoľko máme pred sebou EURO 2016 vo Francúzsku, čo je akýmsi vyvrcholením nášho partnerstva so SFZ. Samozrejme priebežne zvažujeme ďalšie možnosti, ale teraz je ešte predčasné hovoriť o podpore iných športov.
Aké je pozadie BetX? Ide o slovenskú spoločnosť?
BetX (JUNIOR GAME) je slovenská spoločnosť, ktorá vznikla už v 90. rokoch. Začala výrobou výherných zariadení a postupne sa začala zaoberať športovými stávkami. Fungujeme na Slovensku pod licenciou Ministerstva financií Slovenskej republiky.
O lístky na zápasy v Trnave a Žiline, ktoré ste venovali do súťaže Sport7.sk, sa zapojili tisíce ľudí. Splnila táto súťaž vašu predstavu?
Určite áno. Nás veľmi teší, že ľudia majú o futbal záujem a BetX ich môže takto potešiť. Značka BetX chce prinášať fanúšikom radosť z výhier slovenského tímu a najlepšie keď im môžeme priniesť športový zážitok priamo na štadióne. Veríme, že teraz je to obdobie kedy si fanúšikovia vybudujú vzťah k reprezentácii a podporia ju aj v čase, keď sa nebude až tak dariť ako teraz.
Už teraz môžeme prezradiť, že spolupráca Sport7 a BetX bude formou ďalšej zaujímavej súťaže pokračovať. Čo keby ste prezradili našim čitateľom, v čom bude súťaž spočívať a o čo sa bude hrať?
Môžem prezradiť zatiaľ len toľko, že pôjde o súťaž o najlepšie amatérske športové video. Cena bude nepochybne atraktívna - dres slovenskej futbalovej reprezentácie s podpismi hráčov. Viac sa dozviete čoskoro na Sport7.sk.