Barcelona bude mať na drese firmu, ktorá zabíja veľryby a predáva slonovinu
Pred niekoľkými dňami predstavitelia FC Barcelona oficiálne potvrdili, že od nasledujúceho ročníka bude klub z Camp Nou nosiť na svojich dresoch logo japonskej spoločnosti Rakuten. Tá nahradí leteckého giganta Qatar Airways. Nový partner Kataláncov však, zdá sa, skrýva viac, ako by sa mohlo zdať.
Španielsky denník AS tvrdí, že japonská spoločnosť, ktorá spojila sily s Barcelonou, je namočená v ilegálnom predaji veľrybieho mäsa a slonoviny. Predaj oboch surovín je ilegálny, pričom Rakuten mal tento tovar ponúkať online. V Japonsku je síce legálne predávať slonovinu a veľrybie mäso, no mimo krajinu vychádzajúceho slnka ide o trestný čin.
Navyše, neziskové organizácie po celom svete sa snažia tento trend zastaviť, pretože veľryby sú v súčasnosti značne ohrozeným druhom. V roku 2014 bola spoločnosť Rakuten dokonca podrobená vyšetrovaniu zo strany Enviromental Investigation Agency. „Reklamy Rakuten sú efektívne ako náboje vystrelené do slonov alebo harpúny vyslané na veľryby. Rakuten musí okamžite stiahnuť všetky reklamy prezentujúce produkty zo slonoviny alebo veľrýb,“ prehlásil vtedy prezident EIA Allan Thornton.
Barcelona vďaka dohode s Rakuten dostane 55 miliónov ročne, pričom v hre sú bonusy v podobe 1,5 milióna eur za víťazstvo La Ligy a päť miliónov za triumf v Lige majstrov. Po zverejnení informácií denníku AS sa objavili názory, že Katalánci by mali využiť svoj globálny vplyv a pričiniť sa o to, aby Rakuten nevyrábal a nepredával výrobky, kvôli ktorým trpia nevinné zvieratá.