Predaj vstupeniek na MS 2019 sa zmení, organizátor prijal zásadné opatrenia
Bratislava 19. októbra (TASR) - Organizačný výbor 2019 IIHF majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji na Slovensku prijal niektoré novinky, ktoré sú spojené s predajom vstupeniek na blížiaci sa šampionát.
Najdôležitejšou informáciou je, že fanúšikovia, ktorí si budú chcieť zakúpiť lístky na športovú udalosť roka v Bratislave a v Košiciach, budú musieť vyplniť registračný formulár.
Registrácia pri kúpe vstupeniek sa zavádza ako opatrenie proti priekupníkom a ich technológiám - takzvaným bootom. Tí v septembri pri spustení predaja lístkov vstupovali do tohto procesu, neúmerne zaťažovali servery oficiálneho predajcu a ovplyvňovali poradie kupujúcich. Bežný fanúšik tak mohol mať problém dostať sa k vstupenkám, jeho nákup sa predlžoval. "Rokovali sme s oficiálnym predajcom a snažili sa spoločne nájsť riešenie nedávneho problému. Tým bude povinné vyplnenie registračného formulára. Obsahovať bude meno, priezvisko, e-mailový kontakt a mobilné telefónne číslo, na ktoré mu následne príde overovací SMS kód. Až po verifikácii si bude môcť fanúšik vstupenku zakúpiť. Ako nám potvrdil Ticketportal, v jednom momente si bude môcť vstupenky kupovať až 600 záujemcov. Samozrejme, v prípade veľkého záujmu bude nastavená opäť forma poradia, ktoré bude určovať, kedy si záujemca vstupenku kúpi," uviedol na piatkovej tlačovej konferencii prezident Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) Martin Kohút.
Po vyplnení registračného formulára bude kupujúcemu zaslaný e-mail s návštevným a organizačným poriadkom a s kódexom fanúšika Hockey Slovakia Clubu, do ktorého môžu fanúšikovia vstúpiť. Jeho súčasťou je aj deklarácia toho, že vstupenky na MS si fanúšikovia kupujú pre svoju vlastnú potrebu a nebudú s nimi ďalej obchodovať. Zo strany oficiálneho predajcu, spoločnosti Ticketportal, boli posilnené servery a ďalšie ochranné mechanizmy na to, aby možný veľký záujem kupujúcich neotriasol ich systémom. "Slovenskému zväzu ľadového hokeja sa chceme touto cestou ešte raz ospravedlniť. Urobili sme všetko preto, aby sa podobná situácia z úvodu predaja vstupeniek už nezopakovala. Veľmi nás mrzí, čo sa udialo v prvej fáze predaja. Práve registrácia a následná verifikácia formou unikátnych SMS správ by mala dopomôcť k tomu, aby do nášho predaja nevstupovali neželané faktory. Zároveň nám náš partner garantoval, že aj pri veľkom nápore budú spomínané SMS-ky doručované včas," vysvetlil Eduard Jánošík, predseda predstavenstva spoločnosti DENAX, dodávateľa softvérových riešení pre spoločnosť Ticketportal.
Ďalším opatrením je pozastavenie predaja vstupeniek v kamenných predajniach spoločnosti Ticketportal. Lístky sa budú dať kúpiť či zarezervovať iba online. "Aj v online prostredí má však záujemca dve možnosti. Prvou je zakúpenie tzv. hometicketu, teda vstupenky, ktorú si fanúšik po zaplatení môže vytlačiť v pohodlí svojho domova. Druhou alternatívou je vytvorenie online rezervačného kódu. V tomto prípade si môže klasickú vstupenku – tzv. hard ticket, vyzdvihnúť v kamennej predajni Ticketportalu. Tam ju môže aj zaplatiť," uviedol Kohút a dodal: "Aj v tomto smere sme sa snažili vyjsť v ústrety fanúšikom, keďže je veľké percento ľudí, ktorí chcú mať v rukách tradičnú vstupenku. Navyše, blíži sa čas Vianoc a fanúšikovia budú chcieť lístkami na šampionát obdarovať aj svojich blízkych."
Limit štyroch vstupeniek bude prísnejší. Tak ako pri spustení predaja, aj po zavedení nových opatrení si bude môcť jeden fanúšik kúpiť na šampionát maximálne 4 vstupenky jedného druhu. Vďaka registrácii sa však znemožní kúpa duplicitného druhu lístka v balíčkoch. To znamená, že ak si niekto zakúpi balíček vstupeniek na play-off, nebude si už môcť zakúpiť denné balíčky na zápasy play-off či vstupenky na jednotlivé zápasy play-off v danom dejisku. Ak si niekto zakúpi dennú vstupenku, nebude si môcť kúpiť ešte aj samostatné vstupenky na zápasy daného dňa v konkrétnom meste. "Je na ľuďoch, ako budú pri nákupe postupovať. Mali by si premyslieť, či si kúpia vstupenky vo väčších balíčkoch, alebo v menších denných vstupenkách," skonštatoval Kohút. Šéf slovenského hokeja zároveň prezradil, že priekupníci s lístkami nebudú mať na ružiach ustlané. "Pustili sme sa do boja a môžem vám prezradiť, že pre priekupníkov máme ešte pripravené nejaké prekvapenia. Samozrejme ich nebudem konkretizovať. Pre nás sú prvoradí naši fanúšikovia, chceme im vytvoriť čo najlepšie podmienky."
Organizačný výbor MS stanovil tri fázy predaja šampionátových vstupeniek. Na september a december 2018, resp. február 2019. Po zavedení opatrení bude pokračovať predaj vstupeniek uvoľnených do predaja v prvej fáze, teda permanentiek, balíkov vstupeniek na základné skupiny, balíkov vstupeniek na play off a denných vstupeniek na základnú skupinu. V decembri sa k nim pridajú denné vstupenky na play-off a napokon vo februári pôjdu do predaja vstupenky na jednotlivé zápasy. "Je rozdiel medzi fázami predaja a medzi uvoľňovaním vstupeniek do predaja. Fázy hovoria o druhoch vstupeniek, ktoré sú k dispozícii v predaji. Jednotlivé kapacity vstupeniek sa však budú do predaja uvoľňovať priebežne," uviedla riaditeľka komunikácie MS Michaela Grendelová a dodala: "Nebudeme oznamovať, kedy a koľko lístkov sa do predaja uvoľní. Uvoľňovanie kapacít bude postupné. V tomto prípade ide o ďalšie opatrenie kvôli nárazovým vlnám."