Tiger Woods pripravil svojich sponzorov o miliardy
Sponzori Tigera Woodsa stratili pre jeho mileneckú aféru 5 až 12 miliárd USD. Vyplýva to zo štúdie ekonomických profesorov Kalifornskej univerzity v Davise.
Po odhalení Woodsovej mileneckej aféry za 13 obchodných dní poklesla cena akcií jeho najväčších sponzorov priemerne o 2,3 percenta, čo predstavuje peňažnú hodnotu 12 miliárd USD.
"Celkové straty akcionárov môžu presiahnuť hodnotu niekoľkých dekád osobnej podpory Tigera Woodsa,"uviedol v tlačovej správe univerzity Victor Stango, ktorý spoločne s Christophelom Knittelom analyzoval vývoj cien akcií Woodsových sponzorských firiem po odhalení jeho mimomanželskej aféry 27. novembra tohto roka.
Aféra najviac poznačila firmy Tiger Woods PGA Tour Golf, Gatorade a Nike. Straty iba týchto troch spoločností predstavovali polovicu odhadovaných strát, teda 6 miliárd USD. Ceny ich akcií poklesli až o 4,3 percenta. Naopak, akcionárov konzultačnej firmy Accenture sa Woodsova aféra dotkla len minimálne. Ďalšími postihnutými firmami boli Gillette, TLC Laser Eye Centers a Golf Digest. Celkovo sa pokles ceny akcií sledovaných sponzorov spomalil až po 11. decembri, keď Woods ohlásil prerušenie svojej športovej kariéry.
Analytici pritom neporovnávali len ceny akcií sponzorov, ale aj ich konkurentov. Okrem toho analyzovali aj príjmy sponzorov, súvisiace so sponzorstvom populárneho golfistu počas posledných štyroch rokov jeho kariéry.