TÉMA| Manchester City si zháňa fanúšikov cez internet. Chýba rešpekt k súperom
Manchester City patrí papierovo medzi najlepšie tímy sveta. Keď ale hovoríme o postavení medzi klubmi celkovo, Sky Blues majú stále čo robiť, aby sa priblížili úrovni Realu Madrid, Barcelony, Juventusu alebo Bayernu Mníchov.
Manchester City zažil koncom uplynulého desaťročia revolúciu, keď do modrej časti Manchestru prišli arabskí šejkovia a začali do odpisovaného klubu pumpovať nemalé finančné prostriedky. Sky Blues sa stali konkurencieschopnými na všetkých frontoch, získali si meno a v súčasnosti majú jeden z najlepších tímov na svete. To ale nestačí.
City, aj napriek tomu, že vyhrali posledné dva ročníky Premier League, bojujú s diváckym nezáujmom. Prvotne bolo prekvapivé, že Etihad Stadium nebol v rozhodujúcich momentoch sezóny vypredaný. Teraz to už verejnosť berie ako fakt. Problematická sa z tohto pohľadu javí predovšetkým Liga majstrov. Súťaž, ktorú by Man City veľmi rád vyhral, ale doposiaľ sa to klubu nepodarilo.
Minulý rok City vypadli vo štvrťfinále s Tottenhamom Hotspur a ani vtedy to nebolo pred plnými tribúnami. Za to v druhej časti mesta, keď hrajú United, či už Premier League, FA Cup, Carabao Cup alebo Európsku ligu, Old Trafford praská vo švíkoch. Jedným z vysvetlením nezáujmu o Ligu majstrov je protest fanúšikov Cityzens proti pravidlám finančného fair-play od UEFA.
City mali s týmito pravidlami nemalé problémy. A priaznivci na to nezabúdajú, pričom výnimkou nie je ani pískanie na hymnu Ligy majstrov. Nevysvetľuje to úplne tak, prečo Etihad Stadium nebýva zaplnený. Tak, ako ostatné európske štadióny počas najsledovanejšej futbalovej súťaže sveta.
Tento rok absurdný stav Man City povýšil na novú úroveň. V skupine zverenci Pepa Guardiolu nastupujú proti Atalante Bergamo, Dinamu Záhreb a Šachťaru Donetsk. Je problém vypredať zápasy, pritom na tribúnu sa dá dostať za 20 libier.
Vedenie City sa rozhodlo, že sa pokúsi zaplniť štadión pomocou sociálnych sietí. Šéfovia Manchestru kontaktovali niekoľkých známych influencerov na sieti Tribe, aby pomocou svojich príspevkov nalákali na Ligu majstrov fanúšikov.
Ste majstri Anglicka, máte v tíme Sterlinga, Aguera či De Bruyneho, na lavičke Guardiolu a potrebujete platenú reklamu, aby ste zaplnili štadión. Niečo tu nesedí, no nie? Cieľom influencerov je lákať na Etihad Stadium mladých ľudí a študentov, ktorí nemajú futbal v meste úplne osvojený a mohli by sa chcieť ísť pozrieť.
Aby nebolo absurdnosti málo, text, ktorý sa objavil na sociálnych sieťach je urážlivý smerom k Atalante, Dinamu a Šachťaru. „Liga majstrov nám tento rok pridelila tri pomerne neznáme kluby, ktoré našich fanúšikov až tak nelákajú. Radi by sme preto nalákali študentov a mladých ľudí, aby sa prišli pozrieť. Chceme, aby na Etihad Stadium bola výborná atmosféra.“
Áno, je to oficiálne. Moderný futbal sa zbláznil. Miliardový klub musí lákať fanúšikov cez sociálne siete. Pritom nezáleží na tom, čo si ľudia v Záhrebe, v Donetsku či Bergame pomyslia. Ich kluby sú totiž relatívne neznáme. Samozrejme, byť konkurencieschopný v súčasnom športe je nesmierne náročné. Toto ale pravdepodobne pre Manchester City cesta nebude.