MŠK Žilina s rekordnými výnosmi z hospodárskej činnosti
Bratislava 10. februára (TASR) – Slovenský futbalový klub MŠK Žilina dosiahol v roku 2018 najvyššiu hodnotu výnosov z hospodárskej činnosti v rámci klubov Fortuna ligy v sezóne 2018/2019. S výnosmi vo výške 12,318.842 eur sa žilinský klub stal víťazom druhého ročníka rebríčka Futbalovej finančnej ligy (FFL) spoločnosti Deloitte a tesne predbehol minuloročného víťaza ŠK Slovan Bratislava.
V sledovanom období od roku 2013 dosiahol MŠK Žilina najvyššie príjmy medzi účastníkmi Fortuna ligy prvýkrát. Výnosy v tejto hodnote predstavujú tiež rekord v celkových výnosoch jedného klubu od roku 2014. Okrem toho bol rok 2018 rekordný aj v spoločných výnosoch všetkých klubov FL v porovnávanej sezóne 2018/2019. V porovnaní s predošlým ročníkom s výnosmi 41 miliónov eur narástli spoločné výnosy o takmer 17 miliónov a dosiahli hodnotu 58,010.565 eur.
"Aj keď ide o skutočne výrazný nárast spoločných klubových výnosov, postarali sa oň najmä prvé štyri kluby rebríčka FFL, ktoré zaznamenali najvyššie individuálne nárasty tržieb v danom roku. Splnil sa predpoklad nášho odborného tímu, ktorý očakával zvyšovanie celkových výnosov fortunaligových klubov v roku 2018. Po medziročnom poklese v roku 2017 je tento výsledok dobrou správou pre slovenský klubový futbal," citovala oficiálna tlačová správa spoločnosti Deloitte na Slovensku jej prezidenta Vladimíra Masára. Negatívnym javom rebríčka je výrazný rozdiel hodnoty celkových výnosov medzi jednotlivými porovnávanými klubmi. Hraničné porovnanie ukazuje, že rozdiel medzi výnosmi prvého a posledného tímu ŠKF Sereď je viac ako 54-násobný.
Porovnávaný rok 2018 a sezónu 2018/2019 okrem rastu výnosov charakterizuje aj modernizácia infraštruktúry slovenských futbalových klubov. Boli ukončené rekonštrukcie troch štadiónov – v Bratislave, Dunajskej Strede a v Nitre. Rozbehla sa tiež rekonštrukcia futbalového štadióna v Trenčíne. Investície do modernizácie infraštruktúry majú v konečnom dôsledku pozitívny vplyv na zvyšovanie celkových klubových výnosov. Aj v sledovanom roku už zaznamenali zvýšenie priemernej diváckej návštevnosti na týchto štadiónoch.
"Moderná infraštruktúra je dôležitým faktorom zvyšovania počtu fanúšikov na fortunaligových štadiónoch, ale aj počtu televíznych divákov. V oboch týchto sledovaných parametroch sme v poslednom roku zaznamenali zaujímavý nárast. Okrem vyšších výnosov z predaja lístkov a iných tovarov a služieb v deň zápasu je početnejšia divácka návštevnosť, resp. TV sledovanosť, následne zaujímavá aj pre sponzorov a partnerov klubov, čím sa zvýšia práve výnosy plynúce z centrálneho marketingu a predaja vysielacích práv, z klubových sponzorských zmlúv, merchandisingu a z iných komerčných zdrojov. Rok 2018 sa niesol v znamení vzniku vlastnej obchodnej spoločnosti ÚLK Marketing, a.s. Vďaka jej aktívnemu pôsobeniu na trhu sa podarilo zvýšiť príjmy z centrálneho marketingu a vysielacích práv. Medziročne tieto výnosy vzrástli o viac ako 30 percent, pričom na základe platných zmluvných vzťahov sa očakáva výraznejší rast príjmov aj v nasledujúcom roku. Teší nás, že sa neustále zvyšuje atraktivita Fortuna ligy a spoločne s narastajúcou kvalitou zápasov sa zvyšuje úroveň a popularita najvyššej slovenskej futbalovej súťaže," povedal výkonný riaditeľ Únie ligových klubov Michal Mertinyák.