APHK má plné ruky práce. Prioritou je nájsť generálneho partnera
Bratislava 4. augusta (TASR) - Novovzniknutá Asociácia profesionálnych hokejových klubov (APHK) má pred sebou plné ruky práce. Dva mesiace pred štartom najvyššej slovenskej súťaže je najpálčivejšia otázka jej generálneho partnera.
Predseda predstavenstva Miroslav Kováčik po utorňajšom prvom oficiálnom rokovaní oznámil, že záujem majú viaceré spoločnosti, no názvy neprezradil.
APHK združuje účastníkov najvyššej súťaže namiesto doterajšieho Pro-Hokeja, ktorý je v procese likvidácie. Akcionári sú desiati slovenskí extraligisti, zatiaľ okrem Slovana Bratislava. "Všetko má svoj vývoj, Pro-Hokej tu fungoval dlhé roky a ja by som to povedal tak, že vždy, keď sa narodí dieťa, ľudia sa tešia. Takisto aj kluby potrebovali nejaký nový impulz, tešíme sa z nášho dieťaťa a sme plní očakávania. Robíme to tu preto, aby slovenský hokej napredoval," uviedol Kováčik.
Štart najvyššej domácej súťaže je naplánovaný na 2. októbra, termín žrebu ešte nie je známy, no mal by sa uskutočniť v auguste. Liga mala od roku 2011 ako hlavného partnera spoločnosť Tipsport. Tá má s Pro-Hokejom zmluvu ešte na ďalšie dve sezóny. Po vzniku APHK je však otázka generálneho partnera otvorená. "Momentálne nemôžem potvrdiť, že liga bude mať nového generálneho partnera, pretože nič nie je uzavreté na papieri. Oslovili sme všetkých partnerov, ktorých sme mali, takisto sme boli v jednaní aj so spoločnosťou Tipsport. Nikoho sme nevylúčili z pokračovania, práve naopak budeme radi, keď sa k nám pridajú noví partneri. Boli by ste prekvapení, ale záujemcov je viac. Určite chceme mať hlavného partnera čím skôr, rokovania budú prebiehať s novou pani riaditeľkou Anetou Büdiovou ešte intenzívnejšie. Verím, že dospejeme k dohode a všetky strany budú spokojné," povedal Kováčik.
Pro-Hokej riadil najvyššiu slovenskú súťaž do sezóny 2018/2019, po nej prebrala športovú-technickú stránku Ligová rada Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a spoločnosť sa zmeriavala hlavne na marketingové procesy. Rovnaký model by mal platiť aj v nasledujúcich sezónach v prípade APHK. "Prvý rok bol taký zoznamovací a uvidíme, či to bolo dobré riešenie. Podľa starej zmluvy na to máme ešte tri roky a potom sa môže vyhodnotiť, či to bolo lepšie pod riadením Pro-Hokeja, alebo Ligovej rady," uviedol Kováčik.
Rokovania so zväzom sa týkajú aj marketingových práv na najvyššiu súťaž či ďalších jej aspektov. Kováčik očakáva, že so SZĽH uzavrú podobnú zmluvu, aká fungovala doteraz: "Máme predstavu, že zmluva s novou spoločnosťou bude absolútne totožná, a nevidím dôvod, prečo by sa zväz mal stavať proti klubom, a nemáme ani také informácie." V riešení sú aj televízne práva: "Všetko je na rokovaniach, boli by sme radi, aby hokej, ktorý je na Slovensku šport číslo jeden, bol tak bratý aj vo všetkých televíziách."
V novovzniknutej asociácii zatiaľ nefiguruje bratislavský Slovan. Hlavný poradca a koordinátor Maroš Krajči uviedol, že dôvodom doterajšieho nevstúpenia klubu bol stále platný kontrakt Pro-Hokeja s doterajším generálnym partnerom elitnej súťaže Tipsportom. "Veľmi radi privítame Slovan Bratislava v novej spoločnosti, pokiaľ si bude ctiť záväzky voči subjektom, ktoré k tomu prislúchajú. Pán Krajči nie je podľa mojich vedomostí informovaný o žiadnych rokovaniach, nebol informovaný o obsahu zmluvy s Tipsportom. Prvýkrát sa zúčastnil na športovej rade po dosť dlhej dobe. My máme podstatne viac informácií, a preto sa kluby rozhodli tak, ako sa rozhodli. Mali na to legitímne právo. Nikoho sme neobišli ani neoklamali," reagoval Kováčik.
Kluby si vo výberovom konaní zvolili za riaditeľku Anetu Büdiovú. V Ligovej rade však zastupovať APHK nebude. "Zatiaľ sme sa bavili o tom, že to bude predseda predstavenstva, ale ja budem vždy prítomná, pretože to patrí k mojej funkcii," uviedla Büdiová. Dĺžka jej kontraktu zatiaľ nie je definovaná: "O konkrétnej sme sa zatiaľ nebavili. Svoju pozíciu vnímam akoby z pohľadu projektu, ten je momentálne jedna sezóna. Ja by som tiež rada vyhodnocovala moje pôsobenie v tejto spoločnosti na báze sezóny a potom sa následne uvidí."
Ako riaditeľka by chcela pritiahnuť viacero partnerov a zvládnuť prvú sezónu v ťažkom čase pandémie koronavírusu. "Chceme zväčšiť objem partnerstiev, dostať do diania pohľad zahraničných odborníkov, vypracovať nejakú zaujímavú koncepciu z pohľadu digitalizácie a informatizácie. Pracujeme na viacerých bodoch, ktoré sú podstatné a potrebné. V prvom rade sa musíme zamerať na to, aby sa rozbehol štart sezóny a na základe toho budeme nastavovať aj iné vízie. Moja vízia je dostatočne jasná, ale čaká nás rok plný výziev z pohľadu koronavírusu. Pre nás bude naozaj obrovská výzva spracovať všetky vstupy aj bezpečnostné opatrenia, aby sme ligu dokázali odohrať a naplnili všetky možné partnerstvá, ktoré s tým súvisia," dodala Büdiová.