NFL: Super Bowl najsledovanejším programom v histórii USA
Nedeľňajší 44. ročník Super Bowlu v americkom futbale a víťazstvo New Orleans nad Indianapolisom sledovalo pri obrazovkách 106,5 miliónov divákov, čím sa zápas stal vôbec najsledovanejším programom v americkej televíznej histórii.
Doterajšie maximum držal populárny komediálny seriál M*A*S*H, ktorého poslednú epizódu v roku 1983 videlo 105,97 milióna ľudí v USA. Tohtoročné finále NFL vysielala spoločnosť CBS. Doteraz mal Super Bowl najvyššiu sledovanosť pred rokom, keď si súboj medzi Pittsburghom a Arizonou pozrelo 98,7 milióna divákov. Sledovanosť posledného duelu sezóny NFL neustále rastie, čo zvyšuje aj atraktívnosť reklamných prestávok. Za 30 sekúnd reklamy zaplatí inzerent 3 milióny dolárov.
V konečnom dôsledku je však veľmi ťažké určiť, ktorý program bol viac sledovaný. Štatistiky pripúšťajú chyby v niektorých číslach a agentúra Nielsen v pondelok zverejnila len predbežný odhad. Presnejšie dáta by mala priniesť v utorok. V roku 1983 vlastnilo televízny prijímač 83,3 milióna amerických domácností, teraz je to 114,9 milióna. V roku 1983 mal M*A*S*H podiel na trhu 77 %, teraz pri Super Bowle to bolo 68 %. Spoločnosť Nielsen pripúšťa, že v celosvetovom meradle môžu mať napríklad zápasy futbalových MS vyššiu sledovanosť. "Sú to však dôležité čísla pre všetkých členov televíznej komunity. Odkaz pre každého, kto chce napísať, že televízia je mŕtva: tento program sledovalo 106 miliónov ľudí. To nemôžete nájsť nikde inde," povedal výkonný šéf CBS Leslie Moonves.