ROZHOVOR: 4ka po mesiaci napĺňa očakávania. Zákazníci si pochvaľujú jednoduchosť a dostupnosť služieb
Presne jeden mesiac pôsobí na slovenskom telekomunikačnom trhu štvrtý mobilný operátor SWAN, ktorý ponúka svoje služby pod značkou 4ka. Ako hodnotí spoločnosť svoje prvé malé jubileum? O výsledkoch, očakávaniach a plánoch do budúcna nám porozprával výkonný riaditeľ SWANu Martin Mosný.
Ako ste spokojný s prvým mesiacom fungovania štvrtého mobilného operátora SWAN, ktorý vystupuje pod značkou 4ka?
Vzhľadom na to, že sa nám podarilo na relatívne malý slovenský telekomunikačný trh priniesť nového štvrtého operátora a mnohí to považovali za nemožné, už tento fakt možno považovať za úspech. Po spustení predaja cez sieť pobočiek Slovenskej pošty sme za menej než tri týždne získali 40-tisíc zákazníkov a to nám určite dáva dôvod k spokojnosti. Ľudia oceňujú aj jednoduché, zrozumiteľné služby, ktoré im ponúkame. S výsledkami sme spokojní aj vzhľadom na to s akým odporom, prekážkami zo strany konkurencie sme sa stretli a neochotou poskytnúť nám národný roaming v čase, keď boli povinní tento krok vykonať.
V ktorých častiach Slovenska zaznamenávate najväčší záujem o mobilné služby 4ky?
Z reportov predaja nám vyplýva, že kraje s najvyšším predajom sú na východe Slovenska, konkrétne Košický a Prešovský. Budeme sa snažiť, aby sme rovnaké dobré čísla získali aj vo zvyšných krajoch, čo samozrejme súvisí aj s rozširovaním našej vlastnej siete.
Napĺňajú čísla predaja vaše prvotné plány?
Ako som spomínal, aktuálne dosiahnuté čísla napĺňajú očakávania aj naše obchodné plány a dúfame, že to tak aj ostane.
Máte informácie aké služby z ponuky nového operátora si ľudia najviac pochvaľujú (lacné hovory alebo výhodný internet...)?
Najviac sa im pozdáva jednoduchosť a transparentnosť. Napríklad už nemusia riešiť odkiaľ, kam, do akej siete volajú. Zároveň si pochvaľujú proces nákupu a dobíjania kreditu, ktorý je veľmi jednoduchý a pre zákazníkov je naša ponuka atraktívna vďaka svojej zrozumiteľnosti. Dôležitým aspektom je určite aj dostupnosť, pretože ľudia môžu naše produkty nájsť na 1500 pobočkách Slovenskej pošty po celom Slovensku. Ďalej sa našim novým zákazníkom páči aj cenová výhodnosť oproti konkurencii.
Zaujala vašich zákazníkov aj ponuka telefónov, ktoré si môžu ku dobíjacej karte dokúpiť?
Na úvod sme sa rozhodli prísť s ponukou štyroch telefónov, ktoré pokrývajú spektrum požiadaviek zákazníkov od tých najjednoduchších až po 4G smartfóny. Z týchto produktov sa zatiaľ najlepšie predáva ten najjednoduchší, najlacnejší a je úspešný v zákazníckom segmente, ktorý je citlivý na cenu. Avšak veľmi dobre sa predáva aj smartfón s cenou pod 100 eur, ktorý svojimi parametrami prevyšuje aj drahšie modely. Naše portfólio budeme pochopiteľne postupne obmieňať.
Aké novinky chystá 4ka pre svojich zákazníkov ešte tento rok?
Už teraz samozrejme pripravujeme ďalšie produkty a služby, ktoré zaradíme do svojej ponuky. Konkrétne detaily a termíny sa naši zákazníci včas dozvedia.
Pripravujete aj nejakú špeciálnu ponuku na Vianoce?
Vianočný trh je pochopiteľne najzaujímavejší pre všetkých operátorov a ani my si nenecháme ujsť príležitosť osloviť zákazníkov v tomto období s niečím lákavým a výhodným.
Prekvapili vás negatívne reakcie niektorých ľudí, ktorí si, ako Vy tvrdíte „mýlia pojmy“? Máme na mysli časté otázky a diskusie na tému pokrytie mobilnej 4G siete (45 percent) a hlasových služieb (99,9 percenta).
Je pravdou, že mnohí potenciálni zákazníci si zamieňajú pokrytie službami s pokrytím našou vlastnou sieťou. Všetky naše služby sú dostupné na celom území Slovenska vďaka národnému roamingu, ktorý máme od jedného z existujúcich operátorov. Všade tam, kde máme vybudovanú vlastnú sieť, sú dostupné rýchle a výhodné dátové balíky. Našou sieťou máme v súčasnosti pokrytých 45 percent územia Slovenska a neustále sa toto číslo navyšuje. V každom prípade chcem ešte raz zdôrazniť, že som SIM kartou 4ky sa dá telefonovať, posielať SMS správy, dátovať na celom území krajiny.
Pred niekoľkými dňami Európsky parlament definitívne odhlasoval ukončenie poplatkov za roamingové hovory v rámci Európskej únie. Ovplyvní tento krok aj štvrtého mobilného operátora?
S radosťou môžeme informovať našich súčasných aj budúcich zákazníkov, že v oblasti európskeho roamingu sme predbehli reguláciu Európskej komisie, pretože naši zákazníci môžu už dnes telefonovať, esemeskovať a dátovať za rovnakú cenu nielen na Slovensku, ale aj v celej Európskej únii.