REBRÍČEK: 10 najpopulárnejších futbalových klubov na Facebooku
Futbal v súčasnosti už nie len hra, ide o celosvetový fenomén. Fanúšikovia denne zháňajú množstvo informácii o svojich obľúbených tímoch, hráčoch, reprezentáciách. Pri mužstvách, ktoré sú celosvetovo známe ako napríklad FC Barcelona, Real Madrid, či Manchester United ide doslova o desiatky miliónov ľudí.
Je už takmer samozrejmosťou, že veľké kluby okrem klasických webových stránok čoraz intenzívnejšie využívajú na komunikáciu s fanúšikmi svoje profily na sociálnych sieťach. Pripravili sme pre vás aktualizovaný rebríček popularity futbalových mužstiev na sociálnej sieti Facebook. Čísla fanúšikov sú zaokrúhlené na státisíce.
MANCHESTER CITY - 2 791 000 fanúšikov
Náš TOP výber uzatvára úradujúci anglický majster Manchester City, ktorý si ziskom titulu v najprestížnejšej lige sveta získal množstvo nových podporovateľov. Tých však stále nie je ani zďaleka toľko, ako u iných anglických veľkoklubov, čo potvrdzuje, že „Citizens” ako značka ešte úplne nedozreli.
JUVENTUS TURÍN 3 776 000 fanúšikov
Juventus Turín prehral v uplynulej sezóne až v poslednom možnom zápase, čo bezpochyby svedčí o tom, že kvalitatívne išli Turínčania výrazne nahor. Istotne to neušlo ani pozornosti ich verných Tifosi, ktorí svoj obľúbený tím stato4ne „lajkovali“ na Facebooku. Juventus momentálne útočí na hranicu 4 miliónov obdivovateľov, čo sa mu pravdepodobne aj vďaka účasti v Lige Majstrov čoskoro podarí prekonať.
BAYERN MNÍCHOV - 4 082 000 fanúšikov
Bayern Mníchov síce v ročníku 2011/2012 nezískal ani jednu trofej, lenže v Lige Majstrov a aj v Bundeslige skončil až tesne pod vrcholom. Hrdí Bavori sú na svoje mužstvo právom hrdí a dúfajú, že v budúcej sezóne im vrchol už neujde. Za zmienku stojí aj fakt, že štadión Mníchovčanov Allianz Arena má na Facebooku vlastnú stránku, ktorá má 193 000 fanúšikov, čo je toľko, koľko majú všetky slovenské futbalové mužstvá dokopy.
FC LIVERPOOL – 9 405 000 fanúšikov
Čo sa týka propagácie na sociálnej sieti Premier League je v tomto smere medzi najlepšími. „The Reds“ majú síce viac fanúšikov ako napríklad niektoré talianske, nemecké alebo francúzske mužstvá, no v anglickom rebríčku by im patrilo aj tak „len“ štvrté miesto. FC Liverpool svoj facebookový účet pravidelne aktualizuje, takže fanúšikovia mužstva z mesta Beatles môžu byť spokojní.
ARSENAL FC – 10 249 000 fanúšikov
Arsenal podobne ako jeho mestský rival dbá na komunikáciu s fanúšikmi cez všetky možné multimediálne kanály. O tíme Arsena Wengera sa môžete dozvedať čerstvé správy prakticky v ktorejkoľvek hodine. „The Gunners“ majú podobne ako Chelsea veľa fanúšikov Ázií a hlavne v Číne, v ktorej sa zúčastnili pred minulou sezónou letného turné.
AC MILÁNO – 10 323 000 fanúšikov
Taliansky vicemajster AC Miláno, ktorý o svoju fanúšikovskú základňu dôkladne dbá, okupuje v našom výbere piatu priečku. Fanúšikovia červeno-čiernych už dávno nie sú len talianski Tifosi, nájdu sa medzi nimi ľudia z iných štátov a dokonca aj kontinentov. Čo sa týka mužstiev v Serii A Milánčania sú v počte fanúšikov na Facebooku suverénnou jednotkou.
CHELSEA FC – 10 426 000 fanúšikov
The Blues po príchode Romana Abramoviča okrem prebudovania kádra a vyplatenia dlhov zapracovala aj na získavaní fanúšikov. Chelsea má v súčasnosti vyše desať miliónov fanúšikov a to hlavne vďaka tomu, že okrem svojich domácich a európskych fanúšikov si získala aj časť ázijského trhu, keďže tento kontinent v poslednej dobe pravidelne navštevuje. Oproti rebríčku, ktorý sme zostavovali v zime, si The Blues prilepšili o vyše 2 milióny fanúšikov.
MANCHESTER UNITED - 25 090 000 fanúšikov
Najúspešnejším anglickým tímom v tejto oblasti je držiteľ 19. majstrovských titulov Manchester United. Red Devils už dávno ovládli ázijský trh a na predaných suveníroch a televíznych právach na „žltom kontinente“ už zarobili poriadny balík peňazí. Tamojší obyvatelia si potom logicky zverencov Alexa Fergusona obľúbili a snažia sa o nich získať čerstvé informácie aj cez sociálnu sieť Facebook. Domnievame sa, že to je aj hlavným dôvodom toho, že rozdiel v počet facebookových fanúšikov Červených Diablov je oproti ich ligovým rivalom taký obrovský.
REAL MADRID - 28 460 000 fanúšikov
Aj keď má Real Madrid na Facebooku takmer 23 miliónov fanúšikov zo všetkých kútov sveta, nestačí mu na to, aby bol v tomto rebríčku prvý. O pár miliónov totiž stále zaostáva za svojím najväčším rivalom. Skupina pracovníkov na čele s Josém Mourinhom sa aj tak môže usmievať. Keby zozbierali všetkých svojich fanúšikov na internete bez problémov by mohli založiť jeden veľký štát, ktorý by sa počtom fanúšikov mohol rovnať takmer 5-násobku populácie Slovenska.
FC BARCELONA - 31 335 000 fanúšikov
FC Barcelona vedie v mnohých rebríčkoch a ani tento o popularite na Facebooku nebude výnimkou. Katalánci okrem výbornej práce s mládežou dbajú aj na kontakt so svojimi fanúšikmi, ktorých majú milióny na každom kontinente. Svoju stránku aktualizujú priebežne niekoľkokrát do dňa a tak si fanúšikovia Blaugranas vždy prídu na svoje. Barca je vôbec prvým futbalovým mužstvom na svete, ktorá má na sociálnej sieti vyše 30 miliónov fanúšikov.
S vysokým počtom fanúšikov však prichádza aj veľké množstvo neprajníkov preto sa môže stať, že na Facebooku narazíte na kopu skupín s kompromitujúcimi názvami Barcelony. Tá najväčšia, ktorú sme našli má viac než 50 tisíc členov a aby ste si nemysleli, že sme podobné skupiny hľadali len Barcelone tak najväčšia skupina neprajníkov Realu má okolo 25 tisíc a Manchestru United cez 27 tisíc, taktiež veľký „úspech“ má aj skupina neprajníkov Chelsea, ktorej heslom je tvrdenie, že rozhodca je 12. hráč The Blues. Myslíme si však, že fanúšikovia by sa mali sústrediť predovšetkým na podporovanie obľúbeného svojho mužstva a nie na osočovanie súpera.